W KINIE WSPÓŁCZESNYM

W KINIE WSPÓŁCZESNYM

Kino ówczesne zaczyna zatem po swojeau budować.czasoprzestrzeń,po swoje­mu organizować przebieg ujęcia i sceny, po swojemu kojarzy wątki fabularne rozwija motywy tematyczne. Przed rokiea 1910, kiedy powstają „Enoch Ar- den” i „Edgar Allan Poe- pierwsze ekranizacje Griffitha, film umie je­szcze niewiele i z najwyższym trudem toruje drogę do świadomości zaEówno producentów, J’ak odbiorców własnym nowatorskim rozwiązaniom, li kresu epoki niemej – czyli zaledwie w kilkanaście lat później – z powodzeniem adaptuje gr<?s najwybitniejszych tytułów literackich, a jego ambicje sięgają już prób stworzeni^ filmowego odpowiednika techniki monologu wewnętrznego na podo­bieństwo tej, którą zrealizował Joyce w „Ulissesie”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *