BARDZIEJ WARTOŚCIOWA POLEMIKA

BARDZIEJ WARTOŚCIOWA POLEMIKA

Jeszcze bardziej wartościową polemikę stoczył Lang ze zbrutalizowanym wzorcem „czarnego” filmu sensacyjnego. Zarzut „powierzchownej fascynacji zbrodnią, gwałtem i psychopatologią” postawiony przez Oona Willisa ,jest wo.- bec autora „M-Mordercy” i „Kobiety w oknie” wyjątkowo krzywdzący. Krótko­wzroczny krytyk nie tylko przeoczył fundamentalny problem funkcji tych mo­tywów. Nie zauważył też w ogóle, że z ekspresjonistycznej koncepcji sztuki, której dziedzicem był Lang, nie przypadkiem tak żywo zachowa się w jego działach pamięć o katartycznej misji, jaką ma do spełnienia film w procesie odbioru. Prostoduszna moralistyka z pewnością nie była nigdy celem tego twórcy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *